SKLEP      KONTAKT       ︎   ︎   ︎


O NAS       OFERTA       ARTYŚCI       WYDAWNICTWO
















Jakub Borowczyk - kontratenor
Aleksandra Dąbrowska - fortepian


Michael Nyman - Six Celan Songs

  1. Chanson einer Dame im Schatten   
  2. Es war Erde in ihnen' and
  3. Psalm
  4. Corona
  5. Nachtlich geschurzt
  6. Blume

Philip Glass - Songs from Liquid Days

Liquid Days (Part One)

Open The Kingdom (Liquid Days, Part Two) 
- gość specjalny - Rafał Tomkiewicz - kontratenor



Pobierz teksty pieśni ︎︎︎
Projekt NEXT TO NOTHING tworzą dwie osoby - Jakub Borowczyk (kontratenor) oraz Aleksandra Dąbrowska (pianistka). Spotkali się wiele lat temu na Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku. Choć oboje na pozór różni, połączyła ich fascynacja muzyką minimalistyczną.

Zamieszczone na płycie kompozycje zostały starannie wyselekcjonowane, by w pełni oddać zjawisko jakim jest minimal music. Upraszczanie formy zobrazowali idiomem “next to nothing” - w dosłownym tłumaczeniu: tyle, co nic. Niech Państwa to stwierdzenie nie zwiedzie! Ta muzyka jest pełna pomysłów i głębokiej treści co muzycy udowadniają na swoim pierwszym wspólnym krążku.

Zdecydowali się umieścić cykl Michaela Nymana “Six Celan Songs” oraz dwa wyjątki ze zbioru “Songs form Liquid Days” Philipa Glassa - dobrali je na zasadzie zróżnicowania formy oraz odmiennego podejścia do traktowania głosu i faktury fortepianu. W procesie budowania wspólnej kreacji artystycznej udało się im stworzyć jedną spójną wizję co zaowocowało zbudowaniem prawdziwego partnerstwa.


  1. Podziękowania :

Karolina Borowczyk, Łukasz Bugajski, Echo Production, prof. Piotr Kusiewicz

Nagrania zrealizowane w Auli Politechniki Gdańskiej.

Realizacja, miks, mastering - Bartłomiej Mróz

Projekt graficzny - Łukasz Bugajski (Echo Production)

Projekt zrealizowano przy pomocy finansowej Województwa Pomorskiego










ALEKSANDRA DĄBROWSKA

Pianistka, wokalistka, kompozytorka, autorka muzyki i tekstów. Jest absolwentką gdańskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki, gdzie aktualnie pracuje na stanowisku Asystenta. W latach 2011/2012 doskonaliła swoje umiejętności w Guildhall School of Music and Drama w Londynie w klasie prof. Joan Havill. Koncertuje w kraju i za granicą. Na swoim koncie ma liczne występy dla międzynarodowej publiczności we Francji, Belgii, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Australii. Można było usłyszeć ją m.in w Sali koncertowej NOSPR, Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii Narodowej, Studio Koncertowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie czy Barbican Hall w Londynie.

Pianistka ma na swoim koncie wiele osiągnięć artystycznych o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowym. Laureatka Grand Prix Międzynarodowego Konkursu Val Tidone we Włoszech. Jest dwukrotną laureatką Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. J. Zarębskiego w Łomiankach oraz jedyną polską laureatką Nagrody Instytutu F. Chopina w Brukseli, co umożliwiło pianistce wyjazd na staż muzyczny do Francji, gdzie pracowała pod okiem wybitnego pianisty, pedagoga i jurora Międzynarodowego Konkursu im. Królowej Elżbiety w Brukseli – Jean'a Claude'a Vanden Eyndena. W 2008 r. została stypendystką Otwartej Filharmonii Agrafki Muzycznej i Fundacji J&S Pro Bono Poloniae, debiutując w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej w Warszawie. 

Ponadto jest beneficjentką programu stypendialnego Erasmus, dwukrotną stypendystką Kammersmusikkurs w Niemczech oraz stypendystką belgijskiej Fundacji im. F. Chopina, na zaproszenie której zagrała cykl recitali w Ambasadzie Polski w Brukseli. Od wielu lat aktywnie współpracuje z Programem Trzecim Polskiego Radia jako pianistka, kompozytorka i wokalistka przy spektaklach muzycznych w reż. Katarzyny Stoparczyk.

W roku 2014 została uhonorowana nagrodą dla Najlepszego Studenta Akademii Muzycznej w Gdańsku, oraz wyróżnieniem w VI Edycji konkursu dla najlepszego studenta w Polce „Studencki Nobel 2014”. W roku 2015 została przyjęta w charakterze pianisty- akompaniatora do prestiżowego programu „Akademia Operowa” działającego przy Teatrze Wielkim w Warszawie.

Obok działalności koncertowej skupionej wokół muzyki klasycznej, artystka od wielu lat rozwija swój autorski projekt pod nazwą Odet. Została Laureatką nagrody Soundedit Spotlight, otrzymując tytuł Artysty Roku 2018. Na swoim koncie ma debiutancki minialbum Ep (2017), dwie płyty długogrające współtworzone z kolektywem Ars Latrans Orchestra (2021, 2022) oraz płytę winylową z zapisem koncertu poświęconego twórczości C.K. Norwida, którego premiera miała miejsce w Warszawie w maju 2022 roku.









JAKUB BOROWCZYK

Absolwent z wyróżnieniem studiów magisterskich Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. zw. dr. hab. Piotra Kusiewicza. Uczestniczył w kursach mistrzowskich, prowadzonych przez śpiewaków i pedagogów takich jak: prof. Piotr Łykowski, dr Marek Rzepka czy Ewa Podleś. Zdobywca wyróżnienia (II i III miejsca nie przyznano) na I Ogólnopolskim konkursie wokalnym w Jeleniej Górze “Vox Populi”. W 2015 roku, na pierwszym roku studiów licencjackich, wykonał partię trzeciego chłopca w operze “Czarodziejski Flet” W.A. Mozarta pod batutą Sylwii Janiak-Kobylińskiej, wystawianej w Centrum św. Jana w Gdańsku. W 2018 roku zaśpiewał partię Ducha w operze “Dydona i Eneasz” pod kierownictwem Przemysława Stanisławskiego. Jakub Borowczyk wykonuje także liczne recitale solowe chociażby w 2016 roku w ramach festiwalu “Ostatni dzień lata” w Gdynii czy też w 2017 roku recital zatytułowany “Zakochany Szekspir” w ramach Światowego Dnia Poezji w Gdańsku. W czerwcu 2017 roku nagrał partię solową do spektaklu “Zakochany Szekspir” w reżyserii Pawła Aignera. Sztuka była wystawiana w Teatrze Szekspirowskim Gdańsku, a samego nagrania dokonano w Studiu Radia Gdańsk. 

Od tego samego roku współpracuje również z Operą Bałtycką w Gdańsku w ramach projektu “Mor(ż)e Opera”, którego finał miał miejsce na deskach opery w 2018 roku. W listopadzie 2019 w Minoritenkirche w Wiedniu zaśpiewał partię solową w dziele Lery Auerbach pt. "Goetia.72. In umbra lucis (2019) z zespołem Cracow Singers,z którym występował również w 2020. Od marca 2020 współpracuje z Polską Operą Królewską w Warszawie przy realizacji opery “Hiob” Krzesimira Dębskiego (prapremiera światowa). Wystąpił rownież w Filharmonii Gorzowskiej w ramach koncertu “Zakochany Haendel” w grudniu 2020 roku. W 2021 roku zadebiutował w Operze na Zamku w Szczecinie w roli Giasone w operze “Issipile” Antonio Bioniego. W maju 2023 zadebiutował w filharmonii Narodowej w Warszawie w partii altowej “Magnificat” J.S. Bacha. Od tego samego miesiąca współpracuje z Operą Krakowską przy realizacji “Loterii na mężów” K. Szymanowskiego w partii Druciarza/Poirota. Od października student szkoły doktorskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Od listopada 2023 współpracuje z Operą Nova w Bydgoszczy wykonując solową partię kontratenorową w balecie “Niebezpieczne związki” Artursa Maskatsa.






RAFAŁ TOMKIEWICZ

Występuje m.in. w Theater an der Wien/Kammeroper w Wiedniu, Royal Theater Carre Amsterdam, Meininger Staatstheater, Musikverein Wien, na festiwalach händlowskich w Halle czy Getyndze. W sezonie 2023/24 zadebiutuje w tytułowej roli opery Siroe, re di Persia Händla podczas Internationale Händel-Festspiele w Karlsruhe, w tytułowej roli opery Amadigi di Gaula Händla w Bulgarian National Opera Sofia, jako Athamas w Semele Händla w Olympia Municipial Music Theatre „Maria Callas” oraz w L’Orfeo Monteverdiego z zespołem L’Arpeggiata pod kierownictwem muzycznym Christiny Pluhar. Ponadto artysta wystąpi na festiwalu Bydgoska Scena Barokowa jako tytułowy S. Petrus w oratorium Hassego S. Petrus et S. Maria Magdalena. W tym roku zostaną również wydane 2 płyty z udziałem artysty, La Resurrezione i Lotario Händla przez wytwórnię płytową Naxos.