Mateusz Pałka - Blur
Okładka albumu Blur (ang. rozmycie) jest wykonana z papieru Nautilus SuperWhite 350g, na którym zastosowaliśmy srebrny hot-stamping.
Nawiązując do tytułu, papier transparentny Curious translucents Clear 112g “rozmywa” obrazy, które znajdują się pod nim. Wielkość półokręgów jest proporcjonalna do długości utworów.
Litery zostały poddane niewielkim modyfikacjom.
Album promują dwa klipy do utworów Mystic River︎︎︎ oraz Blur︎︎︎ autorstwa Heleny Ganjalyan i Bartosza Szpaka (bluebirdartists.com︎︎︎)
Mateusz Pałka - polski pianista, kompozytor, improwizator. Twórca, który dobrze czuje się w stylistyce jazzowej, eksperymentalnej oraz modern classical. Artysta eksplorujący obszary muzyki ilustracyjnej i kontemplacyjnej. Jego twórczość emanuje różnorodną paletą wyrafinowanych dźwięków, bogatą kolorystyką i nieograniczoną przestrzenią, w której współistnieje nieustanne poszukiwanie piękna, zmysłowości i ekspresji.
“Jest tu wszystko, co w solowych nagraniach pianistów lubię najbardziej: piosenkowa liryczność, minimalizm właściwy dla współczesnej pop-klasyki, odwołania do Bacha, od którego, jak wiadomo, się zaczyna. Jest też - nade wszystko - improwizatorska swoboda, ignorująca tonalne powinności (w zakresie mezzo piano - pianissimo possibile, więc spokojnie, jeśli muzyka wysokoartystyczna może w ogóle być muzyką tła, to właśnie ten przypadek, choć, naturalnie, zalecałbym słuchanie z najwyższą uwagą, gdyż została z miłością dla każdego detalu zarejestrowana w Monochrom Studio w Gniewoszowie).”
Adam Domagała, Jazz Forum
“Jest tu wszystko, co w solowych nagraniach pianistów lubię najbardziej: piosenkowa liryczność, minimalizm właściwy dla współczesnej pop-klasyki, odwołania do Bacha, od którego, jak wiadomo, się zaczyna. Jest też - nade wszystko - improwizatorska swoboda, ignorująca tonalne powinności (w zakresie mezzo piano - pianissimo possibile, więc spokojnie, jeśli muzyka wysokoartystyczna może w ogóle być muzyką tła, to właśnie ten przypadek, choć, naturalnie, zalecałbym słuchanie z najwyższą uwagą, gdyż została z miłością dla każdego detalu zarejestrowana w Monochrom Studio w Gniewoszowie).”
Adam Domagała, Jazz Forum
Joanna Duda Trio - Fumitsuke
Fumitsuke oznacza “Wąż, który tupie”. Okładka albumu wysuwa się z obwoluty, tworząc iluzję animacji - sinusoidalnego ruchu węża. Ta technika nosi nazwę scanimation.
Joanna Duda, Max Mucha i Michał Bryndal. Fragment nagrania wideo z premiery płyty na London Jazz Fest 2021.
Album promują dwa klipy do utworów Grasshopper︎︎︎ autorstwa Hiber_Nation - Martyna Marcinkowska & Joanna Milińska oraz Louis︎︎︎ autorstwa Joanny Dudy
Aby podkreślić wielobarwność i zróżnicowanie stylistyczne płyty, zastosowaliśmy na krążku kolorową ilustrację przedstawiającą powiększone kryształy sacharozy.
Joanna Duda -
pianistka,
kompozytorka, artystka wizualna. Zasoby dźwiękowe jakimi operuje to
brzmienie fortepianu, własne instrumenty skonstruowane na bazie
preparowanych brzmień oraz sequencery, w których konstruuje
struktury rytmiczne. Łączy brzmienia elektroniczne z akustycznymi w sposób
osmotyczny, organiczny i warstwowy. Joanna Duda Trio
współtworzą znakomici muzycy: Max Mucha (kontrabas) i Michał
Bryndal (bębny).
“Oszczędźmy sobie recenzenckiej etykiety, biograficznych rozbiegówek i powiedzmy od razu to, co i tak musi zostać powiedziane - najnowszy album Joanny Dudy to rewelacyjna rzecz”.
Tomasz Gregorczyk, Jazz Forum
“Oszczędźmy sobie recenzenckiej etykiety, biograficznych rozbiegówek i powiedzmy od razu to, co i tak musi zostać powiedziane - najnowszy album Joanny Dudy to rewelacyjna rzecz”.
Tomasz Gregorczyk, Jazz Forum
Chłopcy Kontra Basia / Aga Derlak / Andrzej Święs / Helena Jurek / Teresa Sagan - Bojarczuk - Wesele
Motywem przewodnim okładki stał się fragment korowaja (rodzaj tradycyjnego pieczywa weselnego). Fotografie techniką mokrego kolodionu wykonał Mateusz Detyniecki. Litery oraz symbol zdobi miedziany hot-stamping.
Fragment flimu z koncertu w Krasnymstawie autorstwa Mikołaja Kołodziejczyka. Gościnnie wystąpiła Monika Kowalczyk.
Płyta Chłopcy Kontra Basia / Aga Derlak / Andrzej Święs / Helena Jurek / Teresa Sagan “Bojarczuk - Wesele” składa się z kompozycji do słów poety żyjącego w latach 1869-1956 – Stanisława Bojarczuka z Rońska k. Krasnegostawu.
Stanisław Bojarczuk wiódł życie wiejskie przełomu XIX i XX w., z charakterystycznym wiejskim rytmem i obyczajowością. Z drugiej strony kochał poezję i uczestniczył w literackim „miejskim” światku. Biorąc na warsztat te teksty skomponowaliśmy album, ubarwiając go pamiętającymi czasy Bojarczuka pieśniami weselnymi, w wykonaniu śpiewaczek z Siedlisk – Heleny Jurek i Teresy Sagan.
Stanisław Bojarczuk wiódł życie wiejskie przełomu XIX i XX w., z charakterystycznym wiejskim rytmem i obyczajowością. Z drugiej strony kochał poezję i uczestniczył w literackim „miejskim” światku. Biorąc na warsztat te teksty skomponowaliśmy album, ubarwiając go pamiętającymi czasy Bojarczuka pieśniami weselnymi, w wykonaniu śpiewaczek z Siedlisk – Heleny Jurek i Teresy Sagan.
Mariusz Dettlaff
Head of business development / Executive producer
+48 606 262 810
mariusz@echoproduction.pl
Head of business development / Executive producer
+48 606 262 810
mariusz@echoproduction.pl
Weronika Bugajska
Project manager / Administrative specialist
+48 721 450 005
weronika@echoproduction.pl
Project manager / Administrative specialist
+48 721 450 005
weronika@echoproduction.pl